سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
2

حوزه/ مراسم تودیع و معارفه امام جمعه قلعه‌قاضی با حضور نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و فرماندار بندرعباس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بندرعباس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده، ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه امام جمعه بخش قلعه‌قاضی، با بیان این نکته که نماز جمعه دارای ۲ لایه است، اظهار کرد: یکی از جنبه‌های نماز جمعه اتصال به ولایت است، به نوعی که مشروعیت امام جمعه در خطبه خوانی به ولایت بسته است و بدون اذن ولایت، مشروعیتی وجود ندارد.

وی، با اشاره به این نکته که نماز جمعه از شئون حاکمیت دینی و اسلامی است، خاطرنشان کرد: یکی از وظایف امام جمعه، تبیین سیاست‌های کلی نظام، تبیین اندیشه‌های رهبری فرزانه و امید بخشی به جامعه است.

امام جمعه حلقه وصل مردم و حاکمیت است

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با ذکر این نکته که یک لایه دیگر نماز جمعه به مردم متصل است، گفت: نماز جمعه در واقع حلقه اتصال مردم به حاکمیت اسلامی است. امام جمعه باید در این حوزه وظایف خود را به درستی انجام دهد و مشکلات مردم را ببیند و به طریق مقتضی تذکرات لازم را ارائه کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، برگزاری نماز جمعه را یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و افزود: امام جمعه باید به عنوان نماینده حاکمیت، ارتباط خود با مردم را تقویت کند تا بتواند به عنوان حلقه وصل مردم ولایت نقش ایفا کند.

وی در ادامه با اشاره به این که شهر قلعه‌قاضی دارای ظرفیت بسیار بالایی است که بزرگترین آن سرمایه انسانی است، گفت: سرمایه انسانی، سرمایه‌های اقتصادی و فرهنگی را به حرکت در خواهد آوردو تاثیرگذارترین و مهم‌ترین ظرفیت محسوب می‌شود که خوشبختانه قلعه‌قاضی از این سرمایه برخوردار است.

قلعه‌قاضی در آینده ظرفیت تبدیل شدن به شهرستان را خواهد داشت

امام جمعه بندرعباس با ذکر این که این قلعه قاضی ظرفیت تبدیل شدن به شهرستان را دارد، بیان کرد: در دولت سیزدهم اقدامات خوبی انجام شده است و امیدوارم اقدامات خوبی در این زمینه صورت بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، ابراز کرد: اگر ارتقاء جایگاه قلعه‌قاضی در دستور کار قرار بگیرد به رشد و بالندگی منطقه کمک خواهد کرد.

تودیع و معارفه امام جمعه قلعه‌قاضی | عبادی زاده: نماز جمعه حلقه اتصال مردم و حاکمیت است

از سرمایه های نیروی انسانی هرمزگان نباید غافل شد

حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی، امام جمعه سابق قلعه‌قاضی نیز در این مراسم گفت: برپایی جماعت نماز جمعه به عنوان پایگاهی سیاسی و فرهنگی یک نعمت الهی است که باید قدردان آن باشیم.

وی، با بیان این که انقلاب اسلامی بستری را برای شکوفایی استعدادها فراهم کرده است، عنوان کرد: اگر نعمت را قدرشناسی نکنیم، ضررهای آن را نیز خواهیم دید. دشمن هم به دنبال آن است که کاستی احتمالی را پررنگ نشان دهد تا نعمت‌های بزرگ کم‌رنگ شوند.

امام جمعه سابق قلعه قاضی بیان کرد: جبهه انقلاب باید به نعمت‌های انقلاب اسلامی توجه کند.

حجت‌الاسلام حاجبی، جوانان متعهد، مومن و انقلابی را بزرگ‌ترین سرمایه استان هرمزگان دانست و اظهار کرد: با وجود تلاش‌های نماینده ولی فقیه در استان، خوشبختانه فرایند کادرسازی شکل گرفته که جای تقدیر دارد.

وی تصریح کرد: از سرمایه‌های عظیم نیروی انسانی استان هرمزگان که در بستر انقلاب اسلامی رشد کرده‌اند نباید غافل شد و از آن‌ها باید در مناصب مختلف دولتی و حاکمیتی استفاده کرد.

در پایان مراسم، از تلاش‌های حجت‌الاسلام حاجبی تقدیر و حکم حجت‌الاسلام معنوی به عنوان امام جمعه جدید قلعه‌قاضی اعطا شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha